En pooltårta …


Eftersom jag har lite pool på agendan framöver så firades detta med bubbel och vänner.

Det är lite extra kul att göra en tårta med tema, om man firar något speciellt. Känner man att fantasin inte räcker till så googla på lite tårtbilder. Finns massor av inspiration på nätet. Jag har gjort en vanlig chokladkaka, som jag sen har täckt med sockerpasta. Egentligen kan du baka lite vad som och täcka över med sockerpasta som är som en rolig modell-lera. Fast ätbar. Finns lite här och var att köpa.

Använd eget recept på chokladkaka eller använda detta  Chokladkaka

Jag har gjort två satser. Dagen efter lade jag ner dom i matberedaren och hällde i lite starkt kaffe för att göra chokladkakan mer följsam. Som bonus lite extra god smak. Välj en bunke/form så att kakan får önskad form. Klädde in den i folie på insidan. Sen lade jag ner chokladkakan i formen och lät den stå ett dygn. Dagen efter dekorerade jag tårtan. Dock torkar sockerpastan fort, så det blir inte optimalt att göra den dagen innan. (Fötterna gjorde jag dock dagen innan så att dom inte skulle vika sig när dom dök ner i poolen.)

 

Lycka till och låt fantasin flöda!

 

 

 

