En magtårta – Baby shower

bla-magtarta-babyshower-pojke

Jag blev inbjuden till min första Baby shower. Riktigt kul. Tills jag fick frågan om att göra en sån där magtårta som dom hade sett på nätet. Då fick jag stressmjäll!

Men jag hade lite tid på mig att klura ut hur jag skulle lösa det. Tårtor är inte min starka gren och tanken på att göra tårtbottnar som skulle sjunka ihop, det gick bort. Så jag löste det på mitt vis. Jag bakade chokladkakor. Dagen efter lade jag ner dom i matberedaren och hällde i lite starkt kaffe för att göra chokladkakan mer följsam. Som bonus lite extra god smak.

Tog en bunke. Klädde in den i folie på insidan. Sen lade jag ner chokladkakan i formen och lät den stå ett dygn. Dagen efter fick jag såklart inte ut chokladkakan, men efter en liten stund i varmt vattenbad så lossnade den. Vips, en rund och fin mage!

Nu skulle vi inte vara så många, så jag fuskade lite med brösten, annars hade jag gjort likadant med dom. Det fick bli runda koppar som bröst. Fungerar det med.

Sen var det liksom bara att ta fram sockerpastan, en kavel och ha roligt!

 

en-mage

 

 

 

