Potatissallad eller potatis med grönt …

Potatissallad utan kräm

Min kille blev helt olycklig när jag satte fram detta på bordet eftersom jag hade sagt att det skulle bli potatissallad. Själv tycker jag inte att en potatissallad måste vara krämig. Tycker att denna variant faktiskt är både godare och fräschare.

Det är egentligen inte så noga med vad som skall vara i. Ta dom grönsaker som du gillar och välj en god potatis. Gärna en mindre variant. Eller färskpotatis om det finns.

Min variant blev på potatis, sparris, sockerärtor och spenat. Antingen gör man en egen dressing baserad på någon olja eller så köper man en färdig dressing i flaska och blandar runt med.

Koka potatisen och dom grönsaker som behöver ett lättare uppkok. Blanda sen ihop allting med dressingen. Serveras varm. Eller kall. Enkelt. Och gott.

 

 

 

