Julsill med Nejlika & Apelsin …

Julsill Nejlika Apelsin Recept

Det roliga med sill är man kan testa så många och spännande blandningar. I år funderade jag på blandningen nejlika och apelsin. Googlade och fann inget recept på det. Bara klara sillinläggningar. Kanske att det fanns en anledning till det? Men det struntade jag i och testade … Det blev en god sill med riktigt juliga smaker!

Creme fraiche, malen nejlika och apelsinbitar

Lägg in sillen enligt beskrivningen på burken. Eller använd 5-minuters sillen. Blanda sen ihop creme fraiche och malen nejlika. Hur mycket? Smaka av tills du får en bra smak. Skala apelsinen. Skär mindre apelsinbitar. Jag tog bort hinnan på sidan av klyftan, men inte den undre då risken annars skulle vara att den skulle falla isär. Blanda ner apelsinen. Jag lät röran stå ett dygn innan jag lade ner sillen. Men det spelar nog inte så stor roll.

Recept
Fler sillrecept finner du här
https://ullanbullan.wordpress.com/2013/06/16/egen-smak-pa-sillen/

 

 

 

