En må bra shot – Ingefära & Citron …

Må bra Ingefära Citron

Min kollega hade med sig en sån där superduper-nyttig shot till jobbet som jag skulle få testa. Hon i sin tur har fått receptet av sin vän. Och jag i min tur har bjudit mina vänner på ett smaktest. Starkt, men fräscht.

Ingefäran sägs ha många goda egenskaper. Dock inte vetenskapligt bevisat så man får väl göra sin egen uppfattning. Oavsett om det är Ingefäran eller sin egen tro så spelar det mindre roll, om man nu känner sig bättre i kroppens leder.

300 gram färsk ingefära, 1 liter vatten, 3 citroner och 0,5 dl honung

Skala ingefäran och dela den i bitar. Koka den i 20 minuter i 1 liter vatten. Sila av ingefäran och låt vattnet svalna. Blanda sen ner citronsaften av 3 citroner och 0,5 dl honung. Häll upp på en flaska och förvara den i kylen.

Själv börjar jag numera dagen med en shot på morgonen …

 

 

 

 

 

