Gul Gazpacho …

???????????????????????????????

Kall Gazpacho som shots, soppa eller ta med i en termos en kall sommardag!

1 skalad gurka, 2 gula tomater, 3 gula paprikor, 1 skiva vitt bröd, 2 st finhackad schalottenlök, 1-2 pressade vitlöksklyftor, 1 dl olivolja, 1 msk vitvinsvinäger, 2 dl vatten, salt och lite tabasco  (+buljong?)

Mixa ihop allting i en matberedare. I receptet stod det endast 1 paprika men jag tog tre stycken (och så körde jag med ett halvt paket gula cocktailtomater). Tog dock inte så mycket olivolja som det stod i receptet. Kanske att jag hade önskat en lite mer fyllig smak men det kanske var för att jag skippade tabasco. Nästa gång kommer jag blanda i en buljongtärning tillsammans med vattnet. Det här receptet räckte till två stora djupa tallrikar med soppa. Häll gärna över lite hackad gurka och en klick vitlökscreme fraiche om du serverar den som soppa i en tallrik.

Källa: ICA

 

 

