Tapioca pärlor – Tillsätt din egen smak …

???????????????????????????????

Här är tips på lite rolig dekoration till tallriken. Ätbara pärlor!! Man kokar upp kornen, vilka mest ser ut som en sörja när dom har börjat svälla, men när man sköljer bort all stärkelse med kallt vatten ser man att dom små pärlorna finns där. Genomskinliga och helt smaklösa. Det är nu fantasin sätter in när man lägger dom i en smaksatt vätska. Mina tre glas som jag testade var med jordgubbsvinäger, arrak och tuttifrutti. Jordgubbspärlorna vann stort i smaktestet även om dom blåa blev riktigt roliga färgmässigt.  Om vätskan ni väljer inte har någon färg så droppa ner lite karamellfärg. Låt dra någon timma innan användning …

Min påse med Tapioca Pearl hittade jag på Citygross när jag letade efter annat.

 

 

